יש מספר סיבות שלקוחות עלולים לחוות בעיות בהתחברות לאינטרנט עם מכשירי אייפד ואייפון. במאמר זה נעבור על אפשרויות אבחון וטיפול בתקלות מסוג זה.

לפני תחילת אבחון התקלה נרצה לבצע מספר פעולות פשוטות כגון -

  1. כיבוי והדלקת המכשיר

  2. העברה למצב טיסה והחזרה למצב רגיל

  3. הוצאה והכנסה של הסים (אם רלוונטי)

  4. בדיקה אם יש פרופיל VPN מותקן במכשיר תחת הגדרות => כללי => VPN

    *במידה והתקנתם אפליקציות שמוסיפות פרופיל VPN למכשיר ללא ידיעתכם, במצב שבו יש VPN פעיל, ייתכן והמכשיר לא יצליח לבצע גלישה ולכן מומלץ להסיר כל פרופיל VPN שהורד ללא צורך או הותקן לא כשורה.

לפני תחילת אבחון התקלה נרצה לבצע מספר פעולות פשוטות כגון -

  1. בעיית סים - במקרים בהם בעיית הגלישה היא ברשת הסלולרית בלבד (ולא ב Wifi) ייתכן שהבעיה בסים, ואז יש להכניס את הסים למכשיר אחר ולבדוק אם הבעיה חוזרת.
    אם חוזרת במכשיר אחר, כנראה שמדובר בבעייה בסים וצריך לפנות לחברה הסלולרית
  2. בעיית הגדרות - במידה ויש שיבוש באחת מהגדרות המכשיר, לא תמיד נוכל לדעת איזו הגדרה דורשת טיפול. במקום לחפש את ההגדרה ה״בעייתית״ נוכל לאפס את הגדרות הרשת ולהחזיר רק אותן להגדרות היצרן.
    ניגש להגדרות = כללי => העברה או איפוס => איפוס => איפוס הגדרות רשת. פעולה זו אינה מוחקת מידע, אך תמחוק סיסמאות Wifi השמורות במכשיר.

  3. בעיית תוכנה - אם איפוס הגדרות לא עזר, ייתכן שמדובר בתקלת תוכנה במכשיר ומומלץ לבצע ריסטור (ללא שחזור גיבוי) כדי לפתור את התקלה.

  4. בעיית חומרה - לפני שנוכל לאבחן תקלת חומרה במכשיר נרצה לבצע ריסטור כדי לשלול בעייה תוכנתית. אם הבעיה לא נפתרה בריסטור, מדובר בתקלת חומרה וצריך למסור את המכשיר לאבחון וטיפול במעבדת יצרן.